Menu Zamknij
naprawa telefonow

Naprawa smartfonów - jak znaleźć dobry serwis telefonów?

Smartfon to nie tylko standardowy telefon, za pomocą którego można wysyłać SMS-y i kontaktować się z bliskimi – to coś znacznie więcej a jeśli telefon popsuł warto zgłosić w serwis telefonów i naprawić komórkę. Nowoczesne modele łączą w sobie wiele praktycznych funkcji, które dodatkowo ułatwiają nam wykonywanie prostych, codziennych czynności. Niestety urządzenia te są bardzo delikatne, przez co często ulegają różnego rodzaju awariom i uszkodzeniom.

Serwis gwarancyjny

Zanim skupimy się na poszukiwaniu dobrego serwisu naprawa smartfonów warto przedtem upewnić, czy urządzenie nie jest objęte gwarancją producenta. Jeśli tak, to wówczas możemy skorzystać z bezpłatnego serwisu naprawy telefonów, oczywiście pod warunkiem, że awaria nie jest wynikiem nieprawidłowego użytkowania smartfonu. W przeciwnej sytuacji, kiedy okres gwarancji już minął lub uszkodzenie telefonu jest wynikiem upadku, bądź zalania, to wtedy kwestią naprawy urządzenia musimy zająć się samodzielnie. Najlepszym rozwiązaniem w tym przypadku jest skorzystanie z pomocy profesjonalnego serwisu.

Naprawa Telefonów wykonywana jest w serwisach zlokalizowanych na terenie całego kraju. Niemniej jednak wcześniej warto zastanowić się nad tym, jakimi czynnikami należy kierować się przy wyborze odpowiedniego serwisu naprawy telefonów.

Jak wybrać dobry serwis telefonów?

W pierwszej kolejności powinniśmy upewnić się, czy wybrany przez nas serwis dysponuje oryginalnymi częściami, czy też może dużo tańszymi i gorszymi jakościowo zamiennikami. Kolejnym równie ważnym aspektem jest czas naprawy oraz przewidywane koszty jej wykonania. Należy pamiętać o tym, że na całkowity koszt naprawy składa się wiele czynników, w tym między innymi rodzaj usterki, marka i model urządzenia, rodzaj części itp. U nas każda naprawa telefonów obejmuje zazwyczaj takie usługi jak wymianę zbitej szybki, wyświetlacza, niewydajnej baterii – to jedne z najczęściej występujących usterek, jeśli chodzi o nowoczesne urządzenia mobilne.

Ile trwa naprawa uszkodzonego telefonu?

Bez telefonu, jak bez ręki – wprowadzenie na rynek smartfonów w dużym stopniu odmieniło nasze codzienne nawyki. Dzisiaj telefony służą nam nie tylko do prowadzenia rozmów z bliskimi, ale także i do nagrywania filmów, robienia zdjęć, prowadzenia notatek, wykonywania operacji bankowych itp. Nic więc dziwnego w tym, że kiedy urządzenie ulegnie awarii, to zależy nam na jak najkrótszym czasie naprawy – ten z kolei uzależniony jest od kilku istotnych aspektów np. rodzaju usterki, konieczności sprowadzenia części lub dłuższego testowania urządzenia. Niekiedy naprawa telefonu może potrwać zaledwie kilkanaście godzin, innym razem zaś kilka dni.

naprawa telefonów

Najważniejsze informacje o naprawie gwarancyjnej telefonów

Niepokoi Cię długi czas oczekiwania, ponieważ już dawno zareklamowałeś swój wadliwy telefon komórkowy? Warto jest zaznajomić się z tym  tematem przed samym procesem reklamacji, aby dowiedzieć się, jaki termin gwarancji Ci przysługuje, oraz czy też nie należy się Tobie inna rekompensata niż samo naprawienie telefonu. W tej sytuacji przeczytanie wszystkich informacji napisanych małą czcionką na karcie gwarancyjnej może okazać się niezbędne.

Przede wszystkim odszukaj kartę gwarancyjną urządzenia. Tam masz określony czas gwarancji oraz bardzo często producent podaje konkretnie, w wyniku jakiej wady przyjmie reklamację i podejmie się naprawy telefonu, czy też wymieni urządzenie na nowe. Termin wykonania ewentualnej reklamacji przeważnie wynosi 30 dni roboczych, ale może on się również okazać krótszy lub przeważnie dłuższy. Zatem jak widzisz, lepiej być wcześniej pewnym, ile czasu może zająć cała procedura od momentu wysłania do zwrotu naszego sprzętu.

Pomoże serwis telefonów jeśli jednak określony czas zostanie przekroczony, wtedy możemy się domagać odszkodowania z powodu zwłoki czasowej. Im bardziej będzie wydłużony ten czas, tym nasze funkcjonowanie bez telefonu jest bardziej uciążliwe i producent powinien to wziąć pod uwagę. Naprawa telefonu nie powinna zostać przedłużona, a jeśli została, warto domagać się o dodatkową rekompensatę, jaką może być na przykład zwrot kosztów za abonament za czas, w którym nie miało się urządzenia z powodu opóźnień ze strony producenta.

Nieco trudniejszą procedurą, której możemy się podjąć w przypadku domagania się reklamacji wadliwego urządzenia, będzie złożenie go indywidualnie u sprzedawcy, u którego go kupiliśmy. Nie będziemy w tym wypadku chcieli, aby sprzedawca naprawił nam telefon, ale aby oddał nam pieniądze z tytułu niezgodności towaru z umową. Jak już wcześniej wspomniano, będzie to nieco trudniejsze, a co za tym idzie – dłuższe postępowanie.

Jeśli przysługuje Ci okres gwarancji, a Twój sprzęt widocznie niedomaga, nie wahaj się i skorzystaj z reklamacji i okazji do naprawienia telefonu. Jak wyżej wspomniano, czas może się okazać dłuższy niż oczekiwałeś, ale wszystko wyjdzie Tobie na dobre, a co najważniejsze – gdy sprzęt zostanie naprawiony, pozbędziesz się kolejnego dosyć dużego wydatku na nowy sprzęt, który Cię zadowoli.

Najczęstsze warunki gwarancji telefonu

Zepsuł Ci się telefon, ale nie pamiętasz, czy przysługuje Ci jeszcze gwarancja? Nie czekaj ani chwili, znajdź swoją kartę gwarancyjną i sprawdź termin ważności przysługującej gwarancji. Jednak nie zapominaj też o tym, że naprawienie blackberry może okazać się niemożliwe, ponieważ takiego typu uszkodzenie nie jest objęte gwarancją. Poniżej zostaną podane najczęściej występujące warunki, które musi spełnić sprzęt, aby móc podlegać procesowi reklamacji.

Najważniejsze warunki gwarancji, aby naprawa telefonu została przeprowadzona, są z pewnością umieszczone albo na karcie gwarancyjnej albo na stronie internetowej producenta. Najczęściej nie są uznawane uszkodzenia i wady spowodowane zawilgoceniami podzespołów elektrycznych, zalaniami, działaniami czynników chemicznych. Co najważniejsze, nie będzie uznany nasz sprzęt jako podlegający prawom gwarancji, jeśli zostaną zauważone jakiekolwiek oznaki prób samowolnej naprawy telefonu. Również wszelkie uszkodzenia mechaniczne, typu odkształcenia przez uderzenia, przetarcia, pęknięcia, nadpalenia nie zostaną w większości przypadków uznane. Należy zwrócić uwagę również na to, że wszelakie usterki spowodowane używaniem nieoryginalnych części zamiennych oraz akcesoriów, nie będą również uwzględnione. Zatem widzisz teraz, jak ważne jest odpowiednie użytkowanie telefonu w czasie, kiedy obejmuje go gwarancja.

Co ciekawsze, coraz większa rzesza producentów wszelkiego sprzętu wychodzi ku klientom z propozycją wykupienia dodatkowego czasu gwarancji. Jeśli to kogoś interesuje, może znaleźć na ten temat niezbędne informacje na stronie internetowej danego producenta lub skontaktować się telefonicznie z konsultantem.

Tym bardziej, jeśli zdecydujemy się na serwis telefonow i wysyłkę wadliwego produktu, zdecydujmy się na dobry, niezawodny typ wysyłki, który zagwarantuje nam bezproblemowe dotarcie do producenta, ponieważ wszelkie wady sprzętu związane z wysyłką nie będą rozpatrywane podczas naprawiania blackberry.

Jak widzisz, warto jest znać wszystkie lub chociażby większość najczęściej występujących warunków gwarancyjnych u producentów sprzętu typu telefony komórkowe. Kiedy wszystko będzie dla nas jasne, to i cała procedura będzie również bezproblemowa.